FAQ - Veelgestelde vragen
Bestellen
Bestellingen en offerte aanvragen ontvangen wij graag via de website of per mail.
Je kan alle producten die je wenst te huren toevoegen aan je winkelmandje.
Klik vervolgens bovenaan rechts voor een overzicht en klik daarna op “offerte aanvragen”.
Doorloop het checkout proces zoals aangegeven op de website. Van zodra je op de knop “bevestigen” klikt wordt je aanvraag verzonden. Vergeet niet akkoord te gaan met onze privacy policy & algemene voorwaarden.
Hulp nodig bij je aanvraag?
Wij helpen je graag verder per mail of telefoon.
info@exporent.be of +32 11 26 32 04
Je maakt automatisch een account aan bij het afronden van je bestelling. Wil je liever eerst een account aanmaken? Klik dan op “account aanmaken” en doorloop het proces.
Een account aanmaken heeft heel wat voordelen:
- Bij een volgende aanvraag beschikken wij al over je gegevens en moet je deze dus niet opnieuw ingeven.
- Je hebt een duidelijk én downloadbaar overzicht van al je aanvragen.
- Je bestelt een eerdere aanvraag in enkele kliks opnieuw.
- Heb je als trouwe klant een commerciële korting? Dan zie je deze onmiddellijk tijdens het uitchecken.
- …
Ondanks onze grote voorraad, is het aangewezen om tijdig te reserveren.
Wij raden je aan om je bestelling minstens 14 dagen voor levering te plaatsen.
Je kan je bestelling tot 3 werkdagen voor levering nog wijzigen.
De materialen die je bestelt, houden we voor jou gereserveerd. Daarom is het belangrijk dat je wijzigingen zo snel mogelijk doorgeeft.
Je kan je bestelling nog annuleren. Dit kan enkel schriftelijk via info@exporent.be.
De uiterste annuleringsdatum is 7 dagen voor levering. Bij annulering na de opgegeven periode mag Expo Rent een vergoeding aanrekenen van 50% op het totale huurbedrag.
De huurprijs op de website geldt voor een volledige beursperiode met een maximum van 14 dagen.
Voor langere huurperiodes werken wij graag een offerte op maat uit.
Als je iets wenst te huren dat niet (meer) op onze website staat, neem dan even contact met ons op. We bekijken samen wat mogelijk is.
Materialen
Na afloop van de beurs laat je je gehuurde artikelen achter op de stand. Onze mensen komen dit weer netjes ophalen en verpakken het meubilair zoals het hoort.
Eventuele tekorten of schade dienen door de huurder vergoed te worden. Onze medewerkers tellen de materialen na bij ophaling op de beursstand.
Betalingen
Een levering kan enkel plaatsvinden indien het volledige bedrag op voorhand werd overgeschreven op rekening van Expo Rent.
Bij ophaling controleren we het materiaal op schade en tekorten. Tekorten, schade,… worden mee verrekend op de factuur en kan je na ontvangst betalen per overschrijving.
Expo Rent kan ten allen tijden een waarborg vragen.
Je ontvangt een factuur na terugname van de materialen.
In geval van tekorten, schade, extra werk of wachttijd ter plaatse, worden deze verrekend op de factuur.
Afhalingen
Afhalingen zijn helaas niet mogelijk. Expo Rent levert enkel materialen op beurslocaties.
Leveringen
Afhankelijk van de hoeveelheid materialen (volume) en het aantal kilometers tot de beurslocatie, nemen wij de transportkosten mee op in onze offerte.
Leveringen worden standaard voorzien tussen 08u en 18u.
Heb je de materialen nodig voor een bepaald uur kan je dit aangeven bij het aanvragen van de offerte.
Wijzigingen in uren kunnen niet meer aangepast worden nadat de planning werd opgemaakt, hou hier rekening mee.
Je standnummer
Zorg ervoor dat je steeds de correcte standnummer doorgeeft. Op deze manier weten onze medewerkers welke materialen ze op je stand mogen afleveren.
Je aanwezigheid
Idealiter is er iemand aanwezig tijdens de levering van de goederen.
Ja, wij kunnen je beursmaterialen ook in het buitenland leveren! Vraag hiervoor een gepaste offerte aan.
Retouren
Je aanwezigheid
Idealiter is er iemand aanwezig bij ophaling.
Schade en tekorten
Artikelen die beschadigd werden reken we vanzelfsprekend aan aan aankoopprijs. Materialen die we niet terugkrijgen worden eveneens aangerekend. De prijs hiervan is per artikel verschillend en zal na inname van de retour verrekend worden op de factuur. De lijst met verkoopprijzen kan opgevraagd worden via info@exporent.be.
Materiaal dat achteraf teruggevonden wordt, dien je zo snel mogelijk te melden én terug te brengen naar ons magazijn. Op deze manier vermijd je extra kosten.
Schade, breuk of tekorten dienen zo snel mogelijk gemeld te worden.
Daarom vragen we om zo snel mogelijk een foto te maken en te mailen naar info@exporent.be. Wij kunnen geen meldingen na de activiteit aanvaarden, hou hier rekening mee.
Openingsuren
Maandag – vrijdag: 09u00 – 12u00 & 13u00 – 17u30.
Expo Rent is gesloten tijdens de weekends en feestdagen.
Tijdens de eindejaarsperiode hanteren we aangepaste openingsuren.